Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears
Barcelona, 05.04.12. “Augmenta la incidència de càncer de pulmó i de malaltia pulmonar obstructiva crònica (MPOC) entre les dones per culpa del tabaquisme” ha assenyalat, el Dr. Eduard Monsó, President de la Societat Catalana de Pneumologia de l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears. Ho ha explicat en el marc de la celebració de la XXX Diada Pneumològica, una trobada anual que ha reunit a més de 400 professionals de la pneumologia.
La MPOC, l’apnea del son i l’asma són les malalties respiratòries més freqüents i que estan augmentant progressivament ha subratllat el Dr. Monsó, qui atribueix bona part de les causes d’aquesta situació “als mals hàbits de la població”, com són el tabac o la mala alimentació, que provoca l’obesitat.
El Dr. Monsó també ha destacat la importància de prevenir els contagis a les zones d’infecció intrahospitalària, i com a principal solució ha assenyalat “la potenciació de la hospitalització domiciliaria i dels hospitals de dia”. D’aquesta manera, el President de la Societat Catalana de Pneumologia ha explicat que es reduiria el nombre i la durada d’ingressos.
A la jornada s’ha parlat entre d’altres temes de la situació actual del tabaquisme després del canvi legislatiu i de com els efectes es començaran a notar d’aquí a 3-5 anys, perquè les malalties respiratòries tenen un període de latència d’alguns anys.
També s’ha fet referència a les millores en el tractament amb broncodilatadors i antiinflamatoris de les malalties obstructives, i la incorporació de la genètica al diagnòstic dels pacients amb càncer de pulmó.