Imprimir
Descriuen com l’exercici millora la funció sinàptica
Publicada el 17/07/2019

És de domini públic que l’exercici és un potent potenciador de l’aprenentatge i la memòria, però sabem poc sobre uns mecanismes subjacents que, més probablement, inclouen alteracions en l’eficàcia sinàptica de l’hipocamp, que és la part del cervell lligada a aquestes funcions cognitives.


Per abordar la qüestió, científics de la Universitat de Salut i Ciència d’Oregon vam exposar ratolins a un únic episodi d’exercici voluntari i van treballar amb cèl·lules hipocampals activades i marcades. Així varen demostrar la millora de la funció d’un gen responsable de la connexió entre neurones hipocampals. Es tracta d’un eLive.

Per abordar el problema, científics de la Universitat de Salut i Ciència d’Oregon vam exposar ratolins a un únic episodi d’exercici voluntari i van treballar amb cèl•lules hipocampals activades i marcades. Així varen desvetllar la millora de la funció d’un gen responsable de la connexió creixent entre neurones localitzades a l’hipocamp, que és la part del cervell lligada a l'aprenentatge i la memòria. Es tracta d’un ePer abordar el problema, científics de la Universitat de Salut i Ciència d’Oregon vam exposar ratolins a un únic episodi d’exercici voluntari i van treballar amb cèl·lules hipocampals activades i marcades. Així varen desvetllar la millora de la funció d’un gen responsable de la connexió creixent entre neurones localitzades a l’hipocamp, que és la part del cervell lligada a l'aprenentatge i la memòria. Es tracta d’un eLive.